woensdag 16 juni 2010

Gevulde witlofblaadjes


Ingrediënten:


20 blaadjes witlof (ca.3 stronkjes)
140 g geitenkaas (bijv. Bettine Blanc 50+)
2 takjes tijm, blaadjes gerist
peper, versgemalen
2 el vloeibare honing
3 el pijnboompitten
1 1/2 eetlepel olie

Bereiden

Verwarm de grill voor op hoogste stand. Vet de bakplaat in met olie. Snijd de onderkant van de stronkjes witlof en verwijder de harde kern. Roer de kaas los met een vork en meng de tijm en een mespunt peper erdoor. Vul de witlofblaadjes met de kaas, leg ze op de bakplaat en verdeel de honing en de pijnboompitten erover. Schuif de witlofblaadjes ca. 5 cm onder de hete grill en laat ze in ca. 2 min. licht goudbruin kleuren.

Dit recept komt uit de Allerhande. Binnenkort mag ik het voorgerecht maken voor ons eetclubje. En dit is gemakkelijk en snel maar ik moet het nog wel zelf proeven voordien. Zal ik het deze week dus moeten maken maar ik ken mijn clubje en dit zal zeker in de smaak vallen.
Ooit (17 jaar geleden) hebben 6 collega's uit onvrede dit clubje opgericht. Ondertussen zijn we niet meer allemaal collega's en 9 kinderen rijker maar nog altijd komen we samen om weer lekker te eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten