woensdag 9 juni 2010

Frankrijk

Frankrijk is 'ons' vakantieland. Gaan we al vele jaren naar toe. Vorig jaar een zeer lekker gratin dauphinois gegeten en thuis een beetje gaan zoeken maar hier mijn gratin dauphinois:

450 gr. voorgekookte aardappelplakjes, 3 knoflookteentjes, 1/8 l. slagroom, 100 gr. belegen gemalen kaas,(Emmentaler is de kaassoort van de streek waar wij elk jaar neerstrijken) zout, versgemalen peper.



Voorbereiding
Aardappel koken en wanneer ze beetgaar zijn in plakjes snijden.(voor mij geen ongekookte aardappels en garen in de oven, ook niet supper dun)

Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 200 graden.
Doe de aardappelplakjes in een lage overschaal.
Pers de knoflookteentjes uit boven de slagroom en roer de helft van de kaas erdoor.
Voeg naar smaak zout en peper toe en schenk het mengsel over de aardappelplakjes.
Strooi de rest van de kaas erover.
Bak de gratin in het midden van de oven in ca. 25 minuten goudbruin.

1 opmerking:

  1. Wat leuk, een receptenblog!!! Wist niet dat je zo'n kookfanaat was, heerlijk, ik ook, dit wordt dus een van mijn favo blogs;-)

    Heb er qua bloggen zelf LANG uitgelegen, maar nu Li Na al een grote meid wordt en zichzelf steeds beter kan vermaken heb ik stilletjes aan weer meer tijd om eens te kijken hoe het met alle sites staat die ik toen graag volgde.

    Groetjes, Irene

    BeantwoordenVerwijderen