vrijdag 3 september 2010

Preikabeljauw schotel

Ingrediƫnten:


2 kleine uien
4 kleine preien
2 teentjes look
Beetje boter
Beetje water
Groentenbouillon, 1 tablet
3 dl room
3 el Pesto (ik heb die van Bertolli gebruikt)
Peper en zout
500 gr kabeljauw
100 gr Mozarella

Bereidingswijze:

De oven voorverwarmen op 200 °.

De ui, prei en knoflook fijnsnipperen.
De ui glazig stoven in de boter samen met de knoflook en de prei hierna eraan toevoegen.
Beetgaar stoven, beetje water toevoegen en ‘n lepeltje groentenbouillon.
De room toevoegen de pesto.
Beetje laten inkoken en kruiden met peper en zout.
Mocht er te weinig saus zijn, kan je altijd wat room toevoegen.
Pan van het vuur nemen.
De kabeljauw in blokjes van ongeveer 2 cm snijden, kruiden met peper en zout en rauw toevoegen aan het preimengsel.
Overbrengen in de ovenschotel en bestrooien met de mozarella.
20 minuten in de oven zetten, tot de kaas mooi bruin gekleurd is.



Wij aten dit vandaag met pasta, maar je kan er evengoed aardappeltjes of puree bij eten.

http://hetheksenketeltje.wordpress.com/  staan veel lekkere recepten op. Die ik zelf ook regelmatig maak. Ik maak nooit geen vermelding waar ik mijn recepten vandaan haal. Ik zal dit in de toekomst beter mijn best gaan doen!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten